چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
سردار

حوزه/ سردار رستمعلی رفیعی آتانی عنوان کرد: امانت شهیدان استقلال کشور، دفاع از اسلام شهیدان، خدمت بی‌منت به مردم و شکستن هیمنه استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در یادواره سرلشگر خلبان شهید ایرج عیوضی که در مسجد میرپنجی شهرستان آبیک برگزار شد، بیان کرد: قزوینی ها مفتخر هستند به داشتن ستاره های بزرگی همچون سرلشگر بابایی، لشگری و تمام کسانی که برای اعتلای میهن اسلامی در این جغرافیای عزیز خوش درخشیدند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی هوانیروز در ایام دفاع مقدس گفت: ما سرافرازیم و نام خلبانان شهید ما در این جغرافیای عمل امام بزرگوارمان ماندگار است؛ آنها مانده‌اند، می‌مانند و تا ابد زنده‌اند، چون امر ولی خدا را درک نمودند، یکی از نقاط سرنوشت ساز تغییر راهبردی جنگ در عملیات رمضان اتفاق افتاد، قبل از عملیات رمضان بخش اعظمی از خاک خود را از دشمن گرفتیم و دو نگاه بوجود آمد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی بیان کرد: در عملیات رمضان دو پیشنهاد به محضر امام ارائه شد؛ عده‌ای‌ معتقد بودند که مواضع خود را که به خطوط مرزی رسیده ایم مستحکم نماییم بعد جلوی دشمن را بگیریم و یک عده معتقد بودند که عملیات را ادامه داده و دشمن را پشیمان کنیم؛ اما شرطش حضور در خاک عراق بود؛ امام بزرگوار بعد از بررسی‌های متفاوت و گوناگون اجازه دادند مشروط بر اینکه مردم عراق آسیب نبینند.

وی با طرح این سوال شهید عیوضی برای تحقق کدام امر به عمق دشمن رفت تا عملیات تثبیت شود، عنوان کرد: می‌توانستیم مثل دیوانگان امروز، کسانی که در باریکه غزه بویی از انسانیت نبرده و آبروی انسانیت را برده‌اند، عمل کنیم؛ آن روز دستمان پر بود؛ اما این کار را انجام ندادیم و انسان‌ها و مردم غیرنظامی را سپر قرار ندادیم و این شاهکار شهیدان عزیز و امام بزرگوار بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: توصیف‌ها و ویژگی‌های زیادی از این خلبانان شهید ارتش جمهوری اسلامی داریم که نمونه اش این بود که در رسیدن به هدف بر روی پلی، عابری رد می‌شد؛ اما آن موضع را نزدند؛ تا او عبور کند؛ ما پیروز و سرافرازیم و ناممان در تاریخ می‌ماند چون به انسانیت احترام گذاشتیم.

وی عنوان کرد: اتفاق بزرگی آن روز افتاد؛ همه هیمنه دشمن و طراحان اسرائیلی در عملیات رمضان آمده بودند و برای اولین بار اسرائیلی‌ها نقشه زمینی را برای صدام کشیدند و با حضور مستقیم اسرائیلی‌ها موانع را به وجود آوردند؛ رزمندگان و شهیدان عزیزمان از آن عبور کردند و این هنر فرزندان امام بزرگوار است که از نقشه‌ها و مانع‌ های دشمن عبور کرده و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند هرجا که دشمنان نقشه کشیده و مانع به وجود می‌آوردند، ملت به میدان می‌آمد و از آن عبور می‌کرد.

فرمانده ارشد نظامی استان قزوین تصریح کرد: جدیدترین مانع و نقشه دشمن را شما در انتخابات ریاست جمهوری برهم زدید؛ همه دشمنان به خط شده بودند که شما به میدان نیایید، تحریم خود ساخته‌ای را در مغز مریض خودشان به وجود آورده بودند که ملت به میدان نیاید و پشت این مانع تحریم خودساخته بمانند.

وی ادامه داد: این ملت در روز حادثه دشمن را پشیمان می‌کنند؛ روز حادثه از هرچه که دشمن بسازد شما از روی آن عبور می‌کنید؛ مطالبه و انتظار امام امت از مردم مشارکت بود که این امر محقق شد؛ دشمن بنا گذاشته بود که جشن زیر ۲۰ درصدی مشارکت را بگیرد و همه ظرفیت فضای مجازی، جنگ ترکیبی و رسانه‌ای خود را به میدان آورد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در پایان عنوان کرد: امروز همان مسیر و موفقیت‌ها به امانت از شهیدان در دست ماست و چیزی تغییر نکرده است؛ امانت شهیدان استقلال کشور، دفاع از اسلام شهیدان، خدمت بی‌ منت به مردم، شکستن هیمنه استکبار و سر تسلیم فرود نیاوردن پیش دشمنان است؛ امروز امانت شهیدان در دستان ماست و هر کدام از ما در سنگر شهیدان این امانت را به فضل الهی با توانمندی و قدرت به نسل بعدی تقدیم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha